sty
21
Co ma wspólnego filozofia KAIZEN z naszą nową stroną internetową?
21 stycznia, 2009
Filozofia KAIZEN opiera się głównie na procesie ciągłego doskonalenia organizacji, produktu, usługi, stylu życia itp. KAIZEN to ciągłe ulepszanie i wprowadzanie zmian na lepsze. Podobnie jest z naszą stroną internetową. Po przeczytaniu książki Steva Kruga „Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych (wydanie drugie)”, której recenzję możesz znaleźć na naszym blogu, postanowiliśmy poprawić funkcjonalność naszej strony internetowej.
Na nowej stronie głównej
- umieściliśmy identyfikatory naszej firmy, czyli logo, krótką informację o naszej firmie, odnośniki do naszej oferty i menu główne, które wskazuje użytkownikom, jakie są główne kategorie witryny i co mogą znaleźć w głębi naszego serwisu internetowego. Brakuje nam jeszcze hasła pozycjonującego, na którym intensywnie myślimy już od jakiegoś czasu … Dzięki identyfikatorom witryny użytkownicy mogą odpowiedzieć sobie na pytania: Co to jest za witryna? Co mogę tu zrobić? Co oni tutaj mają? Dlaczego powinienem być tu, a nie gdzie indziej?;
- umieściliśmy wyszukiwarkę serwisu, która ułatwi użytkownikom dotarcie do interesujących ich informacji bez konieczności ręcznego klikania podstron;
- czerwoną strzałką oznaczyliśmy elementy, w które można kliknąć, a dla wszystkich linków zastosowaliśmy kolor niebieski, tak aby linki i elementy klikalne były wyraźnie odróżnione od tekstu, który jest nieklikalny.
Jak wynika z powyższego tekstu nasza nowa strona internetowa zgodnie z główną zasadą filozofii KAIZEN ulega ciągłemu doskonaleniu.
Inne zasady filozofii KAIZEN, które warto stosować w swoim codziennym życiu zawodowym i osobistym to min.:
- 5 razy zadawanie pytania „Dlaczego?”, ponieważ po pierwszym pytaniu „Dlaczego?” rzadko udaje się zidentyfikować prawdziwą przyczynę danego problemu;
- traktowanie problemów jako możliwości ciągłego doskonalenia, potrzeby szukania nowych rozwiązań, nowych możliwości;
- czerpanie pomysłów od innych ludzi, z książek, od pracowników, ze wszystkich możliwych źródeł;
- bieżące korygowanie pomyłek i błędów;
- odrzucanie wymówek, że czegoś nie da się zrobić. Jeżeli uważasz, że czegoś nie da się zrobić, każ zrobić to osobie, która o tym nie wie.