Outsourcing Marketingowy
„Jak pozyskać kompetentnych i doświadczonych pracowników, nie oferując im umowy o pracę i stałej pensji?”
Managerowie przyznają, że pozyskanie kompetentnych i doświadczonych specjalistów ds. marketingu nie jest łatwe. Na krótkiej rozmowie kwalifikacyjnej osoby starające się o pracę, pokazuję się w bardzo korzystnym świetle. Mają bogaty życiorys zawodowy i dobre referencje, ale gdy rozpoczynają pracę w dziale, okazuje się, że albo nie potrafią pracować w zespole albo są mało kreatywne i zaangażowane.
Inwestowanie w nowych pracowników generuje bardzo wysokie koszty, do których zalicza się m.in: koszty rekrutacji, wynagrodzenie i ubezpieczenie nowego pracownika, szkolenia oraz koszty, związane z czasem, jaki poświęca manager i inni pracownicy działu, aby wdrożyć nową osobę na nowe stanowisko. Gdy po kilku miesiącach okazuje się, że nowy pracownik nie czuje się dobrze w swojej nowej roli, należy poszukać dla niego innego zajęcia w firmie lub go zwolnić i zacząć proces rekrutacji od nowa. Gdy taka sytuacja często się powtarza warto zastanowić się nad Outsourcingiem Marketingowym.
Coraz więcej firm nie chce generować kosztów stałych, tylko zlecać usługi wyspecjalizowanym podwykonawcom. W tego typu sytuacjach idealnym rozwiązaniem jest outsourcing pracowników działu marketingu lub zlecenie wybranych działań marketingowych zewnętrznej firmie, specjalizującej się w Outsourcingu Marketingowym.
Korzystając z Outsourcingu Marketingowego, Managerowie mają możliwość elastycznego zarządzania zasobami ludzkimi, poprzez dynamiczne dopasowywanie liczby pracowników do bieżących i realnych potrzeb. Dzięki takiemu rozwiązaniu, firmy mogą pozyskać kompetentnych i doświadczonych pracowników do zadań okresowych, nie oferując im stałej pracy i umowy o pracę.
Korzyści z Outsourcingu Marketingowego:
- ograniczenie kosztów stałych, związanych z zatrudnieniem pracowników na pełen etat,
- możliwość przyjmowania dodatkowych zleceń bez konieczności zatrudniania na stałe dodatkowych pracowników,
- ograniczenie kosztów pozyskania nowych pracowników oraz kosztów szkoleń specjalistycznych,
- niskie koszty zarządzania kontraktem z firmą zewnętrzną, udostępniającą pracowników,
- dostęp do specjalistów z dziedziny marketingu, grafiki i reklamy,
- elastyczne zarządzanie zasobami ludzkimi.